Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

Cum/pe cine mi-aş alege biograf (I – din leapşă)


Leapşă de la Belle de Jour .

Trebuie să mărturisesc că am fost întotdeauna foarte exigent în această privinţă. Nu poţi lăsa un material atât de fascinant pe mâna oricărui volontir bine intenţionat. Şi în niciun caz posterităţii. Stefan Zweig şi Andre Maurois, ar fi primii pe listă. Ca notorietate. Nici Merejkovski nu ar fi de lepădat. Ar trebui studiat dosarul fiecăruia. Între timp a mai intrat un dosar de pe blogul lui Belle de Jour. Să nu uităm nici de Ge Călinescu, Plutarh, Vasari, Romain Rolland. Uff, dar multi mai sunt!

Plutarh cade: „Omul este orb in privinta viitorului.” Hm, cu o astfel de perspectivă…! Păcat, pentru că în viaţa mea am fost paralel cu multe. De Vasari, nu ştiu ce să zic… Am avut, într-a şaptea, un desen care l-a impresionat pe prof şi mi l-a atârnat pe unul dintre pereţii şcolii, dar cam atât. Ar mai fi de consemnat şi o frunză în basorelief pe care am sculptat-o, în curtea blocului, pe o carămidă BCA „găsită” pe şantierul de lângă. N-am fost un neînţeles, părinţii m-au lăsat cu ea în casă. Mă tem că Vasari s-ar putea, totuşi, plânge de lipsă de material. Deci îl punem, discret, la o parte. Don’t call us, we’ll call you! G.Călinescu. Să analizăm. „Ape vor seca în albii… ” Cu încălzirea asta globală, posteritatea nu prea va avea mult de aşteptat să se bucure de apariţia unui nou-sergent. Dacă ar putea veni cu comparaţii mai actuale! „Liberali veni-vor la putere…” Ei, o astfel de perspectivă mi-ar asigura singularitatea pentru o prosteritate ceva mai îndelungată. Romain Rolland: „Cea mai mare parte dintre prietenii nu sunt altceva decât nişte tovărăşii în care fiecare îi îngăduie celuilalt să vorbească despre sine.” Deranjantă perspectivă! Îmi permite să-i vorbesc despre mine! Halal biograf! Next! Elizabeth Gaskell. Să vedem: talent narativ incontestabil, are în CV „The Life of Charlotte Brontë”. Punem deoparte. Stefan Zweig:  „Întregul proces al vieţii spirituale se întemeiază pe carte. Acest instrument delicat deschide orizonturi vaste sufletului nostru şi întreaga noastră viaţă personală se organizează prin el.” Ar mai putea adăuga „What is really beautiful must always be true”. Şi cu asta a spus totul. Toată biografia mea. E bine, dar prea succint după părerea mea. Andre Maurois parcă a scris cărţi ceva mai groase. „Ceea ce îmi place la tine? Această lungă […] visare în care mă cufund de îndată ce mă gândesc la tine.” Come on. Do you really?! Aşa păţesc şi eu când mă gândesc la mine. „Aşa cum în fotografia unui copil descoperim cu uimire trăsăturile bătrânului, tot astfel pasiunile adolescenţei ard încă în inima omului matur.” Aşa e! Mă cunoaşte! E bun. Punem deoparte. Mai e un dosar. Merejkovski. Imens! Genii, zei, mituri ezoterice. M-aş încadra…

Bun deci, după prima şedinţă am rămas cu trei dosare: Elizabeth Gaskell, Andre Maurois şi Merejkovski. Pentru cei care au ajuns cu lectura până aici: promitem să vă ţinem la curent!

ianuarie 7, 2010 - Posted by | Leapsa colorata

13 comentarii »

  1. 🙂
    Nu ai gusturi rele
    pai …doamna in cauza a fost o revelatie si pentru mine
    🙂
    in ceea ce ii priveste pe ceilalti doi…no comment …
    sa vedem ce spune si lumea de gusturile tale
    🙂

    Comentariu de Belle de Jour | ianuarie 7, 2010 | Răspunde

  2. să vedem, să vedem. eu încă mai primesc dosare. nu se ştie niciodată de unde sare biografu’… 🙂

    Comentariu de beausergent | ianuarie 7, 2010 | Răspunde

  3. aaa, de thomas mann ce zici?

    ma mai gindesc, doar nu o sa te las asa singur fara tovaras, prieten dealacumiizice.

    daca nu si nu, cioroianu ca e baiat tinar si liberar…

    Comentariu de vic | ianuarie 7, 2010 | Răspunde

  4. urmează, într-adevăr, să anunţ o selecţie şi printre autorii despre care nu ştiu să fi scris biografii. Lewis Carroll va fi primul pe listă. De Thomas Mann am citit doar Casa Buddenbrook şi Muntele vrăjit. Muntele vrăjit mi-a luat şase luni să-l citesc şi după aceea, şase ani (exact) nu am mai citit nimic. (conjunctural). Am reînceput să citesc acum un an şi jumătate. (tot conjunctural). Primesc dosarul. Voi analiza cu obiectivitate. Desigur că primesc şi Cioroianu. Fiind istoric, intră în categoria analizată deja! Multumesc pentru ajutorul prietenesc 🙂

    Comentariu de beausergent | ianuarie 7, 2010 | Răspunde

  5. de Hesse ce zici?
    cu grijă, mărgelele se înşiră dar fiind de sticlă liantul(firul ce le „(în)şiră”) se poate rupe datele biografi(ilor)ce amestecîndu-se

    Comentariu de CELLA | ianuarie 7, 2010 | Răspunde

  6. Pune-l si pe Marquez! Te rog eu frumos! 🙂

    Comentariu de elena agachi | ianuarie 8, 2010 | Răspunde

  7. @ Cella
    Hesse am citit foarte puţin, prin reviste. Dar mi-am strâns anul trecut, de la anticariat, câteva volume. Sper să le citesc anul acesta. Deocamdată traversez oceanul Proust. Chiar şi aşa, Hesse intră pe listă. Multumesc pentru sugestie! 🙂

    @ Elena
    Din Marquez am citit doar „Un veac de singurătate”. E suficient ca să intre pe liste! Multumesc pentru propunere. 🙂

    Comentariu de beausergent | ianuarie 8, 2010 | Răspunde

  8. dacă îl pui pe Marquez promit să-ţi fişez biografia
    deja îmi ascut creionul preferat şi aşez colile A4 😆

    Comentariu de CELLA | ianuarie 8, 2010 | Răspunde

  9. înţeleg că vrei să lucrezi cu Marquez, dacă va accepta să-mi scrie biografia (în caz că nu mi-a scris-o deja şi eu nu ştiu). Asta înseamnă din start 100 de puncte în plus la evaluarea dosarului lui. 🙂

    Comentariu de beausergent | ianuarie 8, 2010 | Răspunde

  10. ai avut o viata chiar atât de fascinanta beau încât prea putini pot surpride toate nuantele ei?… pentru ca eu de când ma mai plimb pe blogurile astea m-am izbit de non-experienta de viata Reala a oamenilor. Marea majoritate traiesc indirect prin vietile si trairile altora… un fapt curios pt. mine.

    Comentariu de superJA | ianuarie 14, 2011 | Răspunde

  11. vai de capul meu! e nevoie de un mare scriitor ca să scoată ceva din ea (în ideea că marii scriitori, orice subiect ar aborda, tot despre ei înşişi vorbesc).

    Comentariu de beausergent | ianuarie 14, 2011 | Răspunde

    • parca, parca spui ceva cu care sunt întrucâtva de acord :)… cu toate aceste unii au un har sa vada foarte mult, nivel la care eu poate n-am sa ma ridic niciodata (de-aia probabil eu, l-am ales pe Dostoievski… )

      Comentariu de superJA | ianuarie 15, 2011 | Răspunde

      • După mine, singura regulă în blogosferă e politeţea. Aceasta se poate manifesta în două moduri: ca posesor de blog să răspunzi (pe cât posibil, la timp) la toate comentariile vizitatorilor sau, când e cazul, să îi laşi acestuia ultimul cuvânt. Te rog să înţelegi că, dacă nu răspund la vreun comentariu (de-al tău sau de-al altcuiva) e pentru că îţi ofer graţia ultimului cuvânt. 🙂 (dacă are vreun sens să mă exprim în acest fel.)
        Mulţumesc pentru înţelegere.

        Comentariu de beausergent | ianuarie 21, 2011 | Răspunde


Lasă un comentariu