Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

Noaptea Zilei Muzeelor


Nu mă duc noaptea, gratis, la muzeu până când nu o voi putea face ziua, pe bani. Să vă povestesc

Cu vreo doi ani în urmă, juniorul mic și-a descoperit vocația picturii și m-a rugat să-l însoțesc într-o vizită la galeria de artă a muzeului județean din Arad, într-o vineri, pe la două jumătate.

Ce să zic! Şoc, groază şi revoltă am stârnit în doamna peste care am dat acolo. „Am vrea să vizităm galeria de artă.”. „Pe toaaaatăă?!?!!!!”

Realizând instantaneu că am făcut o mare greșeală – nu te duci aşa fără să anunţi, nu-ştiu-ce – am bătut repede în retragere :

„Nuuuuu!!!! Nu.” (cum ne-am putea permite un asemenea afront?). „Doar expoziţia nu-mai-ştiu-care”, al cărei afiş îl văzusem expus la poartă.

Ne-am trezit apoi conduşi pe nişte culoare reci şi înfricoşătoare, în timp ce regretam cumplit ipostaza jenantă în care mă pusesem, fără minte. Să mai asculţi de copii!

La un moment dat, a deschis o uşă şi am dat peste un domn care, la bustul gol, pe mijlocul culoarului se spăla pe dinţi. Clar picasem într-un moment nepotrivit.

Am ajuns, în cele din urmă, şi în îndepărtata sală cu expoziţia. Excentrici vizitatori picaţi din lună, am savurat în tăcere măiastra expresivitate a lucrărilor expuse, reculegându-ne în intimitatea noastră familială, întru-cât doamna ne lăsase singuri.

Când ne-am făcut curaj să ieşim din sală şi să dăm ochii cu cerberul nostru, ne-am trezit intraţi pe mâinile unei colege mai binevoitoare a acesteia (acestuia?), atrasă probabil de vestea de neînchipuit a unor vizitatori, vrând probabil să se convingă cu proprii ei ochi de realitatea prezenţei noastre.

Amabilă, aceasta ne-a mai deschis o sală, cu o altă expoziţie, de care nu ştiam. Mă rog.

Am scăpat în cele din urmă din clădire şi nu am mai vorbit niciodată despre experienţa trăită acolo.

Iulie 24, 2017 - Posted by | Uncategorized

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

