Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

bine-venituri


pe vremea mea se scria „binevenit”. constat că nu mai e corect. acum se scrie „bine-venit”. e jenant să scrii „binevenit”.
 –
„binevenit” scrie şi în manualele de română ale celui mic. cel mare n-are manuale de română. „humanitas” nu s-a mai înţeles cu nu-ştiu-cine, iar manualele lor de liceu nu se mai găsesc în librării. dar „doamna face după ele”.
 –
DOOM aproximativ 60 de lei.(Ăştia au pus o liniuţă aiurea şi cer 60 de lei ca să nu fii penibil, cică, să râdă lumea de tine că nu ştii cum se scrie corect.) Păi dacă-i pe bani, înseamnă că nu suntem obligaţi să scriem corect. Nu e un drept, nu poate fi o obligaţie.
 –
Scrisul subțire cu cheltuială se ține. pot să-mi iau două-trei cărți de literatură bună de banii ăștia. hmmm. nu știu ce să fac… mai bine-mi iau cărțile și fur noutățile ortografice de acolo ;).
Martie 29, 2016 - Posted by | Uncategorized

5 comentarii »

  1. nu stiu daca renteaza :)))
    am vazut ca multe edituri folosesc î in loc de â, ceea ce foarte foarte gresit :)))
    si apoi, daca apar greseli de tipar si le iei drept ultimele noutati ale academiei, unde ajungem? :))

    Eu nu m-am putut obisnui sa scriu nicio, niciun.
    si nici nu incerc sa ma obisnuiesc 😛

    Comentariu de m | Martie 29, 2016 | Răspunde

    • mie mi se pare amuzant să faci nişte reguli, pentru toţi, şi apoi să ceri bani, mulţi, ca să le spui şi lor. plus că, odată cumpărat, cum faci? de câte ori scrii un cuvânt te uiţi în carte dacă nu se scrie altfel? nu ştiu ce să zic.

      Comentariu de beausergent | Martie 29, 2016 | Răspunde

      • Nu am privit niciodata asa, dar chiar suna comic, in genul lui kafka :)))
        „să faci nişte reguli, pentru toţi, şi apoi să ceri bani, mulţi, ca să le spui şi lor”

        Pai cred ca DOOM-ul nu e ca sa se uite muritorii sa vada cum se scrie corect, ci ca sa aiba EI-cei-mari la ce sa se raporteze cand ii corecteaza 😛

        Comentariu de m | Martie 29, 2016 | Răspunde

    • :))) foaaaarte greşiiit

      Comentariu de beausergent | Martie 29, 2016 | Răspunde

  2. Mi-am amintit de un articol pe care l-am citit mai demult, tot pe tema absurdului celor care fac si refac regulile astea de vorbire si scriere.
    si am extras acum asta, pt ca mi se pare semnificatativa :

    „Şi atunci ce mai apără cu atîta vehemenţă păzitorii limbii? Apără norma, aşa cum au standardizat-o, nu limba. Şi mai sînt destui, care, judecînd după discursurile lor, par să apere acea limbă imaginară, frumoasă ca numai în vise, fiindcă aşa ceva în realitate nu există şi n-a existat niciodată. Şi de cine o apără? Evident, de cei mai cruzi vrăjmaşi ai acesteia: de vorbitorii reali, care au în cap o limbă română adevărată şi cam diferită de cea imaginară.”

    (de aici http://www.contributors.ro/cultura/reflexii-pe-marginea-fenomenului-%E2%80%9Eca-si%E2%80%9D-mic-studiu-de-sociologie-a-conformismului/)

    Comentariu de m | Martie 29, 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

