Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

Primăvară arabă?


Intr-o zi Ibn-Adham îl întrebă pe un prieten de-al său, cu care se întorcea de la Mecca: „Ei, cum o duci?” Acela răspunse: „Când am ce să mănânc, mănânc; iar când mi-e foame şi nu am nimic, rabd!” Şi Ibn-Adham răspunse: „Chiar că nu faci alt­minteri de cum fac câinii din Balkh! Ci noi, atunci când Allah ne dă pâinea, îl proslăvim; iar atunci când nu avem nimic de mâncat, noi tot îi mulţumim.” Atunci omul grăi: „O, stăpâne al meu!” Şi nu mai rosti nimic altceva.

 Se spune că Mohammad ben-Omar l-a întrebat într-o zi pe un ins care trăia cumpătat: „Ce gândeşti tu despre nădejdea pe care trebuie s-o avem în Allah?” Omul spuse: „Dacă îmi pun credinţa în Allah, o fac pe două temeiuri: am văzut din trăite că pâinea pe care o mănânc eu nu o mănâncă niciodată un altul; şi ştiu, pe de altă parte, că, dacă am venit pe lume, aceasta-i din vrerea lui Allah.”

din O mie şi una de nopţi.

Ianuarie 23, 2012 - Posted by | Uncategorized

11 comentarii »

  1. […] involuntari: beausergent, elaroseni, vania, gabriela, Share this:FacebookTwitterLike this:LikeBe the first to like this […]

    Pingback de Şotron « Almanahe's Weblog | Ianuarie 23, 2012 | Răspunde

  2. 1001 de răbdări…

    Comentariu de almanahe | Ianuarie 23, 2012 | Răspunde

    • pe care „le mâncăm întotdeauna noi şi nu alţii”… 🙂

      Comentariu de beausergent | Ianuarie 24, 2012 | Răspunde

  3. wow, citeam şi citeam povestea şi mă gândeam, doamne băiatul ăsta parcă mi-ar da citat din o mie şi una de nopţi
    şi apoi am văzut ultimul rând…
    chiar nu mai credeam că am să descopăr pe cineva căruia să-i mai placă frumoasele poveşti ale seherezadei 🙂

    Comentariu de mitzaabiciclista | Ianuarie 23, 2012 | Răspunde

    • sunt multe lucruri în cer şi pe pământ şi-n biblioteci care se cer redescoperite 🙂

      Comentariu de beausergent | Ianuarie 24, 2012 | Răspunde

  4. …miroase a copilărie pe aici!:)

    Comentariu de Andreotti | Ianuarie 23, 2012 | Răspunde

    • … a copilărie de prin cărţile vechi 🙂

      Comentariu de beausergent | Ianuarie 24, 2012 | Răspunde

  5. (copilărie îndoită pe la colţurile celor o mie şi una de poveşti)
    Să sperăm că o să vină şi primăvara noastră, în chită de ghiocei (pre)vestitori de bine, iar răbdările rumenite în cuptorul aşteptării vor ieşi cel puţin cozonaci şi nu minciunele pudrate.

    Comentariu de Zvârluga | Ianuarie 24, 2012 | Răspunde

    • primăvara o aştept să se instaleze în imaginarul meu, prea populat de revoltă şi nemulţumire (şi asta din 2004 nu din 2009, cum se spune la TV că li s-ar fi întâmplat celorlalţi). unul dintre primele mobiluri pe care le-am conştientizat pentru acest blog a fost să găsesc soluţii de a instala seninătatea în cele mai ascunse unghere ale imaginarului meu.

      Comentariu de beausergent | Ianuarie 25, 2012 | Răspunde

  6. daca vorbim despre credinta – ea e oarba! adica nu am stat sa adun argumente sau justificari pt credinta mea.
    E in mine, o simt o port dar nu o explic. nu vreau!

    eu inca nu simt primavara asta fie ea araba sau autohtona… se pare ca abia ne trezim din hibernare, dar daca iarna e pe sfarsite nu inseamna ca primavara e aici. mai avem de tras. dar credinta trebuie sa ne-o pastram indiferent de timpuri sau mai ales cand timpurile sunt rele.

    vine ea si primavara… 😉 si sper nu numai in basme 😛

    Comentariu de Anonim | Ianuarie 25, 2012 | Răspunde

    • credinţa şi primăvara nădejdii se cultivă. de-aia întâlnirea cu astfel de texte mă învio-rează.

      Comentariu de beausergent | Ianuarie 25, 2012 | Răspunde


Lasă un răspuns

