Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

şi tu, brutus?!…


Am avut întotdeauna un profund respect pentru autorii de culegeri de mate. Se pare că acest respect e necondiţionat, întrucât, atunci când îi surprind cu bâta’n baltă, sunt doar amuzat. Rezolvam, ieri, cu un băiat de-a opta, subiecte pentru examenele naţionale, când dăm peste o problemă în care se cerea greutatea unui corp geometric. „Hopa!”, exclam eu, doct, „aici e şi puţină fizică”. Îl las să rezolve problema, dar, contrariat de faptul că enunţul nu pomeneşte nimic despre valoarea acceleraţiei gravitaţionale, în momentul în care copilul a aflat masa corpului, îi zic să verifice la răspunsuri. Ceea ce era de aşteptat de la un matematician pur-sânge, răspunsul exprima „greutatea” corpului în kilograme! Ca absolvent de liceu de mate-fizică, n-am putut decât să zâmbesc cu o superioară îngăduinţă în faţa unei asemenea ignoranţe. Explicaţia erorii, a apărut însă, pe pagina următoare, unde, cu stupoare, am întâlnit enunţul următor: „Unui elev, după ce a primit patru note la fizică, îi iese media cinci. Ce notă trebuie să mai ia, ca să îi iasă media şase?” Da, frate! E grea fizica. Stimat auctore! dacă citeşti aceste rânduri, spune-ne, rogu-te: ai luat până la urmă zecele ăla, să-ţi iasă media şase, au ba?…

Iunie 17, 2011 - Posted by | - Bine că mi-s io deştept! -

8 comentarii »

  1. după ce s-or iluminat, au primit zecele ăla 😉

    Comentariu de ana pauper | Iunie 19, 2011 | Răspunde

    • şi de la sergentu’ zece
      care şi îl trece…

      Comentariu de beausergent | Iunie 21, 2011 | Răspunde

  2. era funny daca era asa “Unui elev, după ce a primit patru note la fizică, îi iese media cinci la mate… cât despre zece nu putem spunde decât ca e supraestimat…

    Serialul „the Big Bang…” – asta cu baiatul din poza, e preferatul meu inainte de culcare… doarme si viseaz exceptional daca incep cu acest preludiu

    Comentariu de SuperJa | Iunie 24, 2011 | Răspunde

    • mă temeam că poate m-am pripit cu ironia în acest articol şi „mă dau balenă-n eprubetă”, dar prea s-au potrivit cele două enunţuri ca să nu speculez pe marginea unei posibile traume în istoricul şcolăresc al autorului… BAZINGA!!!! 🙂

      Comentariu de beausergent | Iunie 24, 2011 | Răspunde

  3. tata era profesor de matematica si fizica, dar eu pe motive de tata n-am suportat niciodata materiile astea doua si drept urmare n-am inteles mai nimic din insemnarea asta.
    dar mi se pare foarte amuzant titlul pentru ca TOATA lumea din jurul meu numai despre serialul asta vorbeste si cand am vazut poza asta am gandit si eu:))

    Comentariu de m | Iunie 28, 2011 | Răspunde

    • 🙂
      poza se voia o autoironie, punând citirea textul într-o cheie “sheldon-escă”. nu mă aşteptam ca şi titlul să aibă un efect amuzant la adresa autorului textului 🙂 .

      bine ai revenit!
      complimente tatălui!

      Comentariu de beausergent | Iunie 29, 2011 | Răspunde

  4. nu,nu….eu nu! :))))))))))

    Comentariu de Rodica | Iunie 30, 2011 | Răspunde


Lasă un răspuns

