Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

o întâlnire admirabilă


Săptămâna asta am dat în anticariat peste un text pe care-l considerasem iremediabil pierdut. Însemnase mult pentru mine şi tare m-am bucurat să-l regăsesc.

Eram pe-a doişpea şi mă pregăteam pentru teza la mate de a doua zi. Mă luptasem toată după-amiaza, laocoonic, cu nişte monştri sub formă de integrale. Venise seara, eram la ultima integrală şi soarta luptei era nedecisă. Am propus o pauză. M-am aruncat în fotoliu şi am deschis la întâmplare revista Secolul 20 (împrumutată de la un coleg). Am dat peste textul acesta: brancusi.

A fost o întâlnire admirabilă. Atâta linişte mi-a dat textul acela! La sfârşitul lecturii, m-am ridicat din fotoliu şi m-am îndreptat spre birou. Nefericita integrală ştia că nu mai are nicio şansă şi, aproape şoptindu-mi ea rezolvarea, s-a predat fără luptă. De atunci am tot încercat să regăsesc acest text. Tare m-am bucurat să găsesc revista la anticariat!

Februarie 25, 2011 - Posted by | Uncategorized

5 comentarii »

  1. cel mai frumos mi se pare faptul că se despărţea greu de lucrările lui. (mai ales că-s sub impresiile recente despre „artiştii” care îşi aruncă lucrările în lume, ca într-un coş de gunoi.)

    Comentariu de ora25 | Februarie 25, 2011 | Răspunde

    • Da… Erau mai mult decât o sursă de existenţă.

      Comentariu de beausergent | Martie 1, 2011 | Răspunde

  2. Şi sufletul tău sigur s-a liniştit acum…

    Comentariu de Gropiţă | Februarie 25, 2011 | Răspunde

  3. […] Andra, Elena, Paul, Vania, Flavius, X, Beausergent, Merlinlx, Ştefana şi […]

    Pingback de Incertitudine « Dumitru Agachi’s Weblog | Martie 1, 2011 | Răspunde


Lasă un răspuns

