Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

Plume reloaded


Pentru integrala Plume aici.

HENRI MICHAUX

ÎNDELETNICIRILE MELE

Rareori pot vedea pe cineva fără să-l bat. Alţii preferă monologul interior. Eu nu. Prefer să mă bat.
Există oameni care se aşează în faţa mea la restaurant şi nu zic nimic, rămân un timp, pentru că sunt hotărâţi să mănânce.
Iată unul.
Mi ţi-l înhaţ şi poc,
Mi ţi-l înhaţ din nou şi poc,
Îl spânzur de cuier.
Îl spânzur din nou,
Îl dau jos,
Îl trântesc pe masă, îl înghesui şi-l înăbuş.
Îl spurc, îl înec.
Îşi revine.
Îl iau la bătaie, îi înmoi oasele (încep să mă irit, trebuie să isprăvesc odată), îl grămădesc, îl strâng, îl adun şi-l bag în pahar şi îi golesc ostentativ conţinutul pe jos, şi îi spun chelnerului „Adu-mi, dar, un pahar mai curat”.
Dar mă simt cam rău, achit prompt nota de plată şi plec.

M E S  O C C U P A T I O N S

Je peux rarement voir quelqu’un sans le battre. D’autres préfèrent le monologue intérieur. Moi non. J’aime mieux battre.
Il y a des gens qui s’assoient en face de moi au restaurant et ne disent rien, ils restent un certain temps, car ils ont décidé de manger.
En voici un.
Je te l’agrippe, toc.
Je te le ragrippe, toc.
Je le pends au portemanteau.
Je le décroche.
Je le repends.
Je le décroche.
Je le mets sur la table, je le tasse et l’étouffe.
Je le salis, je l’inonde.
Il revit.
Je le rince, je l’étire (je commence à m’énerver, il faut en finir), je le masse, je le serre, je le résume et l’introduis dans mon verre, et jette ostensiblement le contenu par terre, et dis au garçon: «Mettez-moi donc un verre plus propre.»
Mais je me sens mal, je règle promptement l’addition et je m’en vais.

Pentru integrala Plume aici.

Martie 8, 2010 - Posted by | Plume

9 comentarii »

  1. 🙂 foarte convingător mi ţi-l înhaţă poc/toc. păcat că se simte rău după un moment aşa bogat.

    Comentariu de ora25 | Martie 9, 2010 | Răspunde

  2. acesta e paradoxalul plume! 🙂
    dar n-am ratat traducerea?! se înţelege că totul a fost în imaginaţia lui (mai puţin chestia cu băgatul Celuilalt în pahar)?

    Comentariu de beausergent | Martie 9, 2010 | Răspunde

  3. chiar voiam să întreb a cui e? 😀 no, e foarte bună.

    Comentariu de ora25 | Martie 9, 2010 | Răspunde

  4. Nu, stai, am gasit tradus un fragment, restul am fost obligat eu. Trebuie sa sap sa vad a cui e traducerea si voi specifica. Uff! fragmentul pe care l-am gasit tradus e urmatorul:

    „Mi ţi-l înhaţ şi poc,
    Mi ţi-l înhaţ din nou şi poc,
    Îl spânzur de cuier.
    Îl spânzur din nou,
    Îl dau jos,
    Îl trântesc pe masă, îl înghesui şi-l înăbuş.
    Îl spurc, îl înec.
    Îşi revine.
    Îl iau la bătaie, îi înmoi oasele (încep să mă irit, trebuie să isprăvesc odată), îl grămădesc, îl strâng, îl adun şi-l bag în pahar”

    l-am gasit intr-o carte cu trimitere op.cit. tre sa caut mai mult

    Comentariu de beausergent | Martie 9, 2010 | Răspunde

  5. 😀 … si totusi, ai tu dreptate.
    partea asta: „îl strâng, îl adun şi-l bag în pahar” te cam pune pe ganduri… oare cat din ce zice e reverie si cat butaforie 😀 ori schizofrenie!!!

    dar ce apucaturi de vandal!!!

    Comentariu de ultimulunicorn | Martie 10, 2010 | Răspunde

  6. Curat vandal! Ei, ce zici, de colecţia mea de personaje? Oare Plume şi Molloy s-ar putea împrieteni, ar ieşi împreună la o bere?

    Comentariu de beausergent | Martie 10, 2010 | Răspunde

  7. Ah, şi mulţumesc pentru… periplu.

    Comentariu de beausergent | Martie 10, 2010 | Răspunde

  8. ei doi la o bere… ar fi prea mult deodata.
    dar eu personal as iesi cu fiecare in parte 😉

    Comentariu de ultimulunicorn | Martie 10, 2010 | Răspunde

  9. Mă bucur că sunt frecventabili 🙂

    Comentariu de beausergent | Martie 11, 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

