Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

Timpul si eternitatea (V)


Viaţa mea se opri în loc

Eram în mijlocul oceanului. Pluteam. Vîntul încetă pe neaşteptate. Oceanul îşi dădu atunci la iveală măreţia, nesfîrşita lui singurătate.
Vîntul încetă dintr-o dată, iar viaţa mea făcu „toc”. Se oprise pentru totdeauna.
Era într-o după-amiază de delir, o după-amiază deosebită, după-amiaza lui „iubita îşi ia tălpăşiţa”.
A fost o clipă, o clipă veşnică, cum vocea omului şi robusteţea lui înăbuşesc fără osteneală gemetele microbilor flămînzi, a fost doar o clipă, iar toate celelalte clipe s-au dus după ea, s-au strîns buluc, una în urma celeilalte, pe măsură ce se iveau, la nesfîrşit, la nesfîrşit, iar eu am fost deodată prins, tot mai adînc îngropat, la nesfîrşit, la nesfîrşit.

Henri Michaux – traducere din limba franceză de Luiza Palanciuc

imaginea de aici

MA VIE S’ARRÊTA

J’étais en plein océan. Nous voguions. Tout à coup le vent tomba. Alors l’océan démasqua sa grandeur, son interminable solitude.
Le vent tomba d’un coup, ma vis fit « toc ». Elle était arrêtée à tout jamais.
Ce fut une après-midi de délire, ce fut après-midi singulière, l’après-midi de « la fiancée se retire ».
Ce fut un moment, un éternel moment, comme la voix de l’homme et sa santé étouffe sans effort les gémissements des microbes affamés, ce fut un moment, et tous les autres moments s’y enfournèrent, s’y envaginèrent, l’un après l’autre, au fur au mesure qu’ils arrivaient, sans fin, sans fin, et je fus roulé dedans, de plus en plus enfoui, sans fin, sans fin.

Februarie 9, 2010 - Posted by | Literatură, Timp si eternitate

2 comentarii »

  1. după-amiaza lui “iubita îşi ia tălpăşiţa”, cu clipe bulucite unele peste altele, e ca o după-amiază care îşi ia tălpăşiţele de clipe, îşi ia jucăriile şi pleacă şi rămâne totul la fel, minus tălpăşiţa luată înapoi. n-am putut să mă exprim prea bine 😦 …

    Comentariu de ora25 | Februarie 9, 2010 | Răspunde

  2. de fapt n-am înţeles mare lucru din textul ăsta. zăcea de-un timp în draft, aşteptând să ajungă la înţelegerea mea. dar am vrut să „ascund” postul de ieri (mai fac chestii de-astea) şi n-am avut alt draft la îndemână… 🙂

    multumesc pentru vizită şi comentariu

    Comentariu de beausergent | Februarie 9, 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

