Beausergent's Blog

– blog de semne şi minuni –

Istoria Caeciliei Metella


sum-of-the-partsL-am auzit pe Lucius Flacus, preot închinător zeului Marte, istorisind cele ce urmează: Caecilia, fiică a lui Mettelus, dorea s-o mărite pe copila surorii sale şi, după un străvechi obicei, merse cu ea într-o capelă spre a primi un semn prevestitor. Tânăra fată rămase în picioare, iar Caecilia se aşeză, şi trecu astfel o bună bucată de vreme fără a se auzi vreun glas. În cele din urmă, nepoata osteni şi-i spuse Caeciliei: Îngăduie-mi să mă aşez o clipă. Desigur, draga mea, zise Caecilia, iată, îţi las locul meu.
Vorbele acestea erau însăşi prevestirea, căci, după scurtă vreme, Caecilia muri, iar nepoata se mărită cu soţul rămas văduv.

După CICERO, De divinatione, I, 46

În Jorge Luis Borges, Adolfo Bioy Casares, „Scurte istorii extraordinare”, tălmăcite de CRISTINA HĂULICĂ

revista Secolul 20 nr. 282-283
imaginea de aici

Septembrie 21, 2009 - Posted by | Literatură

4 comentarii »

  1. am vazut eu inca de la testarile de gravatare ca iti plac anamorfozele. 🙂

    Comentariu de ora25 | Septembrie 21, 2009 | Răspunde

  2. da… numai ca de data asta am observat ana…cum-zici-tu de-abia dupa ce am postat! 🙂 multumesc pentru comentariu.

    Comentariu de beausergent | Septembrie 21, 2009 | Răspunde

  3. 🙂
    sau premonitii
    vise
    si alte intamplari

    Comentariu de Belle de Jour | Septembrie 21, 2009 | Răspunde

  4. premonitii, vise si alte coincidente…

    Comentariu de beausergent | Septembrie 21, 2009 | Răspunde


Lasă un răspuns

